top of page

Påstand- Du har ikke  overblik over din arbejdssituation

picture3.jpg

Vores påstand er, at du ikke har det fulde overblik OG indblik i din egen arbejdssituation, og det har en række konsekvenser.

 

Du er altid bagud.

​

Du tænker arbejde når du har fri – Du har fysisk fri – men mentalt er du på arbejde fordi tingene kører rundt i hovedet på dig.

​

Du føler ikke der er dig der styrer tingene. Dit arbejdspres opleves højere end det faktisk er.

​

Du siger ja til for meget.

​

Prioritering er for det meste brandslukning.

​

Du møder ikke velforberedt til møderne, og du kommer ikke altid til tiden.

​

Endelig har du ikke et reelt overblik over din samlede opgavemængde. Du kan derfor ikke prioritere de vigtige opgaver foran de opgaver som godt kan vente.

​

For dig som medarbejder betyder det måske ikke det store for du har lært at leve med det, men i sidste ende kan det ende med en stress-sygemelding – og stort set alle medarbejder på det danske arbejdsmarked kender en der har været, eller er, sygemeldt med arbejdsrelateret stress.

 

Er du heldig er du ”bare” overbelastet, men lavere livskvalitet til følge.

​

Konsekvensen for virksomheden er, at det koster rigtig mange penge, tid og ikke mindst konkurrence kraft, og sikkert også lidt på arbejdsglæden. Men heldigvis har konkurrenternes medarbejdere de samme problemer.

​

Der kan heldigvis gøres noget ved det, og du vil hurtigt kunne komme af med alle ovenstående problemer.

​

Gå ind i din kalender i Outlook – klik på fanen ”Vis” – find ikonet ”Liste over daglige opgaver” og klik på ”normal”.

​

Du har nu en linje under dine møder i kalenderen i bunden af Outlook. Du har nu muligheden for at trække dine møder ned i det lille vindue der er under kalenderen og skrive dine noter til møderne i denne opgave. Omvendt kan du også oprette opgaver ved at klikke et blankt sted i det lille nye vindue, og når den er oprettet, kan du trække opgaven op i kalenderen og allokere tid til denne vis det er en større opgave.

​

Du vil få dage hvor der ligger flere opgaver, og dem kan du let prioritere ved at trække dem op og ned så den vigtigste ligger øverst. Lyder det let??? Ja, det gør det og det er lige så let som det lyder. Hvis du vil have filer eller mails ind i opgaven kan du kopiere denne og indsætte den i opgaven. Du kan også skrive dine noter ind i opgaven.

​

Hvis du tænker dit arbejdspres er lidt for højt på en given dag kan du enten trække dine opgaver over til en anden dag, eller melde fra til eller melde fra til et mindre vigtigt møde, hvis du har en opgave der er vigtigere.

​

Når du får implementeret ovenstående, vil du være med og til tider foran, ordet ”proaktiv” vil få en helt ny betydning dine øre. Hvis du tænker du vil være proaktiv vil det være en rigtig god ide at bruge et par timer i påsken til at arbejde med metoderne.

​

Det bliver også langt lettere for dig og din chef at kunne foretage en reel forventningsafstemning. I vil hurtigt kunne blive enig om en fælles deadline og I vil begge vide at den er realistisk.

​

Hvis du vil vide mere, er du velkommen til at kontakte os. 

16-jensdahlsgaard.jpg

Jens Dahlsgaard

Mobil 61 22 09 15 

jd@nyevisioner.dk

bottom of page