træningsforløb I FOREBYGGELSE AF ARBEJDSRELATERET STRESS

træningsforløbets indhold

NYE Visioner har mange års erfaring med at hjælpe medarbejdere, som er på vej mod eller er blevet ramt af arbejdsrelateret stress. Vi har samlet vores værktøjer og erfaringer i et målrettet individuelt stresskoncept, som understøtter og træner medarbejderen i nye vaner og arbejdsmetoder, som fører til mindre stress.

Konceptet er et praktisk træningsforløb, med en stærk opfølgningsdel, og lokal forankring ved medarbejderens leder.

Der er to målgrupper for dette forløb:

  1. Medarbejdere, der er ramt af arbejdsrelateret stress, og som kan være på vej mod en sygemelding, hvis der ikke handles hurtigt.
     

  2. Medarbejdere, som har været ramt af arbejdsrelateret stress, og som nu er på vej på arbejde igen - evt. på nedsat tid. 


​Problemstillingerne, som kurset hjælper til at løse, kan fx være:

  • Medarbejderen arbejder væsentligt mere end 37 timer om ugen, uden at dette hjælper ret meget på den samlede mængde af arbejdsopgaver.
              

  • Der kan være problemer med kvaliteten, måske glemmes ting osv.
     

  • Medarbejderen oplever, at der ikke rigtig er noget, som lykkedes, og at opgaver, møder, e-mails og forstyrrelser er blevet for meget.
     

Vi hjælper med de konkrete værktøjer og arbejdsmetoder til håndteringen af den arbejdsrelaterede stress, sådan at arbejdet tilrettelægges og løses mere hensigtsmæssigt. Vi hjælper medarbejderen med at opbygge nye systemer og værktøjer til at få styr på egen arbejdssituation.

Stressed Man
Charts2.jpg

Vi tager lederen med

Efter det 4. individuelle møde med medarbejderen, hvor vi er påbegyndt at implementere en række værktøjer og metoder, aftales et møde med medarbejderens leder, hvor handlingsplanen præsenteres. Lederen vil endvidere få et støtteværktøj med vejledning til, hvordan medarbejderen bedst støttes og hjælpes fremadrettet. 

 Young Woman Contemplating

På dette træningsforløb lærer du:


 

  • At få et 100% overblik over alle dine opgaver.
     

  • At kunne planlægge og prioritere dine opgaver.
     

  • At være bevidst om konsekvenserne ved at sige ja og nej til opgaver.
     

  • At få nogle værktøjer til at undgå den dårlige stress i fremtiden.
     

  • At være på forkant i stedet for at være på bagkant.
     

  • At have styr på din indbakke hver dag.
     

  • At holde fri, når du har fri. Ikke bare holde fri - men mentalt fri!
     

Vi rykker hurtigt ud. NYE Visioner stiller med en partner indenfor 48 timer efter, at aftalen er lavet. 
 

Vi mødes med medarbejderen, og får skabt en god dialog om, hvad der er gået galt, og hvilke konsekvenser der har været, og er ved dette.
 

Herefter sammensætter vi sammen med medarbejderen træningsforløbet, og aftaler hvor vi sætter ind. Forløbet vil være skræddersyet til den enkelte medarbejders behov og vi sikrer, at alt sker i det tempo, der passer medarbejderen.